الخميس، 22 فبراير 2018

عجائب

في الكلية ابن تيت،في الكورسات ابن ناس.
اجلس في الكلية أراقب الفتيات ثم تعجبني احداهن،فاذهب لاتحدث معها وبالطبع ادخل عليها-وليس بها-دخلتي المعتادة واقول:انا معجب بيكي وعايز اكلمك..فتقوم باجتنابي.
اذهب الى الكورس-لم اذهب لكن احدهم حكى لي ما يحدث- فاجد الفتيات تاتي لتتعرف عليّ-بدافع المصلحة طبعا مش عشان سواد عيوني-وتعزم عليّ بكيس شيبسي،بعد فترة اذا وجدوا شرحي جامد يعطوني ارقام الموبايل-مش كلهم-حتى يتصلوا بي لاشرح لهم شيئا استصعب عليهن...طب احة اشمعنا في الكلية محدش كان بيعبرني قبل الكورسات.
اذا تحدثت الى فتاة في الكورس باستمرار وبمرور الوقت اعجبتني وبدات ان المح لها او احسّت باهتمامي بها، تبدا في التهرب مني وتقول مثلا:لا احب الاختلاط........طب ازاي؟!!!!!ازاي كنتي بتتكلمي معايا عادي وفجأة تقولي لا احب الاختلاط؟!!!!!
حكى لي شخص عن فتاة زميلته كان يتكلم معها وتطورت العلاقة الى صداقة الى اعجاب،صرّح لها عن اعجابه بها-بعد مابقوا اصحاب مش بيخش قفش زيي كدة- فقالت له:احنا كدة كويسين وانا مش عايزة حاجة زي كدة تخسّرنا الصداقة اللي بينا....قلب اُمِك....بعد فترة جاءت اليه وسالته:انت لسة معجب بيا؟،وبالطبع اغلق الحوار معها ونفّضلها.
قال الشاعر الكبير أحة : نيك البنت تحبك..حب البنت تنيكك
انا لا استطيع ان انيكها لاني محترم وليس لي في الحرام،ولا استطيع ان اتركها تنيكني لاني بذلك ساصبح مثل الخول الذي يقف على الناصية ويلف السلسلة في الهواء بسبّابته،منتظرا احد الشواذ ياتي لينيكه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق